Nu finns stämmoprotokollet från årets föreningsstämma klart.
Vill du ha stämmoprotokollet så hör av dig på mail till styrelsen så skickar vi ut det till dig.
Styrelsen
Nu finns stämmoprotokollet från årets föreningsstämma klart.
Vill du ha stämmoprotokollet så hör av dig på mail till styrelsen så skickar vi ut det till dig.
Styrelsen
Nu finns årsredovisningen för 2025 inkl. revisions- och förvaltningsberättelse tillgänglig på hemsidan under meny – årsredovisningar.
Styrelsen
Tack till alla som kom och deltog och hjälpte till att göra vårt gemensamma grönområde fint. Det finns alltid mycket att göra och vi lyckades att få en hel del gjort. Vi hade också tur med vädret trots att det var ganska kylslaget.
Det var ca 20 personer som deltog och det var väldigt trevligt att det kom flera nya medlemmar/grannar som vi fick möjlighet att träffa och som vanligt bjöds det på en gemensamt god lunch.
Styrelsen
För att alla ska få plats i cykelrummen så måste du omgående märka upp din cykel/barnvagn som du använder med ditt lägenhetsnummer.
De cyklar/barnvagnar som inte är uppmärkta kommer att plockas bort.
OBS! Det är viktigt att endast de cyklar/-barnvagnar som används förvaras och ställs i cykelrummen – Övrigt t ex personliga saker tas bort och det placerar du i ditt eget källarförråd.
Tack för Din medverkan!
Styrelsen
JO-Vent planerar att komma och kompletteringsmåla och fixa till våra fönster i samtliga trappuppgångar under vecka 17 eller 18 om vädret tillåter.
Styrelsen
Styrelsen vill redan nu informera om att det planeras in målning av golven i fastigheternas samtliga källargångar den 12 januari 2026. Det innebär att källargångarna under olika perioder kommer att vara avstängda under tiden målningsarbetet sker.
Det kommer att sättas upp tydlig information i god tid under den tid som arbetet utförs så att man har möjlighet att planera för om man behöver komma in i sitt källarförråd.
Styrelsen
Vi har stora problem med råttor igen vid sopstationen på Stickelbärsvägen. LL bolaget som tömmer våra sopor informerade om att de kommer inte att tömma våra sopor om vi inte införskaffar sopkärlslock på våra sopkärl. Styrelsen har därför akut löst detta nu och tagit bort dörrarna på sopskåpen och satt lock på sopkärlen.
OBS! Det är därför av största vikt nu att vi alla hjälps åt och stänger igen locken på sopkärlen ordentligt när man har kastat sina sopor.
Styrelsen kommer att göra om hela sopstationen med tanke på den nya lagen som kommer om att vi även måste installera sorteringskärl.
Styrelsen
Vi har fått ett tekniskt problem med bokningssystemet för samtliga tvättstugor via nätet. Det fungerar inte i dagsläget att göra några tvättstugebokningar via hemsidan på nätet.
Det innebär att alla måste gå till sina bokningstavlor i respektive tvättstuga för att göra sin tvättstugebokning.
OBS! Du som bor på Stickelbärsvägen 2-10 måste gå till tvättstugan på Körsbärsvägen 22 för att boka din tvättstugetid på bokningstavlan i trappuppgången.
Vi arbetar med problemet och hoppas lösa det snarast. Har du frågor kontakta styrelsen via styrelsemailen.
Styrelsen